Mededelingen ’t KOOR! 18 juni 2017 – jaargang 2016-2017 – nr. 37

Het was bekend, dat een behoorlijk aantal koorleden vanwege voornamelijk vakantie zaterdag jl. verstek moest laten gaan bij het Meenthofconcert, maar dat er na afloop van de laatste (generale) repetitie nog eens een aantal afmeldingen op de presentielijst stond, heeft ons toch wel behoorlijk teleurgesteld. De redenen hiervoor zijn vast zwaarwegend geweest, want wij kunnen ons niet voorstellen dat je anders je zangmaatjes zo op het laatste moment in de steek laat.
Met de beperkte bezetting – de mannensectie was zelfs bijna gehalveerd – toch een behoorlijk optreden neergezet. De invloed van Vladimir was zelfs al een aantal regelmatige bezoekers van onze concerten opgevallen. Zij roemden het enthousiasme van de dirigent en hoorden duidelijk verschil in de manier van zingen.
We zijn dus op de goede weg en gaan ons nu met z’n allen focussen op het concert met het City orkest op 12 november a.s.

Extra aandacht voor de “mannen”
Vladimir wil de komende repetities (in ieder geval tot de zomervakantie) doorgaan met het extra aandacht besteden aan de bassen en tenoren. De heren en dame worden dan ook vanaf donderdag 22 juni a.s. weer om 19.00 uur verwacht en dan bij voorkeur zo veel “heren”  als mogelijk is.
Alten en sopranen dus pas vanaf 19.45 uur naar binnen!

Repetitie donderdag 22 juni
We gaan een begin maken met ‘Oh, what a beautiful morning’. Dit nummer staat – met dank aan Jan Rietbergen – al bij de oefenbestanden op de website en ook in Musescore. De bladmuziek wordt donderdag voorafgaande aan de repetitie uitgedeeld.
Daarnaast gaan we verder met Miss Saigon en Porgy & Bess, zodat we deze nummers voor 12 november ‘in ons bloed krijgen’, zoals Vladimir dat zo mooi zegt. Voorts gaan we weer aan de gang met ‘A night like this’.

Dat lief en leed dicht bij elkaar liggen, bewijst onderstaande maar weer eens.
Gisteravond is een aantal koorleden aanwezig geweest bij het feest van onze voorzitter Jan en zijn partner Kucit. Zij vierden dat Jan 60 en Kucit 50 jaar is geworden en dat zij officieel 10 jaar samen zijn.
Het was een mooie avond, maar wel één met een dubbele lading, want het was voor Jan en Kucit een hele spannende week. Kucit is namelijk afgelopen dinsdag met zware hoofdpijn in het ziekenhuis opgenomen en daar de onderzoeksmolen ingegaan. De eerste uitslagen voorspellen helaas weinig goeds, maar om de definitieve diagnose te stellen, zijn nog meer onderzoeken nodig. Jan is voorlopig dagelijks bij hem in het ziekenhuis en wij wensen hen alle kracht toe in deze spannende en onzekere tijden.

Donderdag 20 juli – laatste repetitie voor de zomervakantie / afsluitende borrel
Donderdag 31 augustus – eerste repetitie na de zomervakantie
Zaterdag 11 november – ochtend – generale repetitie City orkest (MCO – Hilversum)
Vrijdag 15 december – Kerstconcert (MCO – Hilversum)