Mededelingen ’t KOOR! 12 juni 2017 – jaargang 2016-2017 – nr. 36

Uit betrouwbare bron vernomen, dat er afgelopen donderdag lekker is gezongen en dat het Meenthof-optreden met vertrouwen tegemoet mag worden gezien; zeker met nog een weekje thuisstudie 
Tijdens de generale op 15 juni a.s. worden de laatste puntjes op de i gezet.
Verzoek aan de heren + Marijke om in het bijzonder ‘Bridge over troubled water’ en het ‘Ave Verum Corpus’ nog even goed te beluisteren.
Wellicht heeft niet iedereen het donderdag meegekregen, maar in de Mama Mia-medley wordt het oeoehoe tijdens maat 45 t/m 49 NIET door het koor gezongen. Dit is als de solisten eindigen met I have a dream. Streep het s.v.p. even met potlood door.
Geweldig trouwens dat Paula Jansen de solopartij van Corry Goedemans bij deze medley overneemt en er ongetwijfeld samen met Jolanda een mooie ‘performance’ van gaat maken.

Niet iedereen kent hem misschien, maar afgelopen week bereikte ons het bericht dat Joop de Winter is overleden. Meneer de Winter was jarenlang als dirigent en muziekleraar verbonden aan de ’s-Gravelandse Muziekvereniging BMOL, waar de roots liggen van een groot aantal leden van ’t KOOR! In de beginperiode van het toenmalige koor heeft hij regelmatig bij repetities de honneurs waargenomen als onze vaste dirigent verhinderd was.
Eline van Onselen (sopraan) en Roi Berg (tenor) zijn door hun proefperiode heen en hebben allebei besloten lid te worden (Alt Annebeth had dit al eerder gedaan). Wij zijn erg blij met deze jonge aanwas voor ’t KOOR!

Einde repetitie
Aan het einde van de repetitie geeft Vladimir meestal nog wat instructies mee voor de volgende week; althans dat probeert hij, want de helft van het koor begint dan al in te pakken, op te staan en weg te lopen. Hierdoor verstaat ook de andere helft niet wat er wordt gezegd.
Vriendelijk verzoek dus om voortaan te blijven zitten tot de repetitie echt beëindigd is.

Parkeren
Via Ria Raven bereikte ons het volgende bericht.
De rechterkant van de Jacobus Pennweg (waar de watertoren staat en gezien vanaf die kant dus rechts) is verboden te parkeren geworden. Er wordt altijd druk gecontroleerd en ze zijn snel met bonnen.
Er wordt nu vaak langs de weg geparkeerd, terwijl het parkeerterrein P2 bijna altijd leeg is. P2 ligt aan de achterkant van het MCO en lijkt misschien een omweg, maar je kunt via een trap naar boven (je moet dus wel trap kunnen lopen) en dan zit je meteen op de hoogte van P1. Dus het is echt niet om. Scheelt wellicht boetes en is ook voor de buurt vriendelijker.

Optreden de Meenthof – zaterdag 17 juni – 11.30-12.45 uur
We vallen in herhalingen, maar hierbij nog een keer de nummers die we in principe gaan zingen zaterdag. Definitieve volgorde wordt a.s. donderdag door Vladimir aangegeven.
 Andrew Lloyd Webber: A Concert Celebration
 Ave Verum Corpus
 Can You Feel The Love Tonight
 Bridge Over Troubled Water
 The Long Day Closes
 Miss Saigon
 Porgy and Bess
 Rhytm of Life
 Mamma Mia!
 Beauty and the Beast
 Dream A Little Dream
 Mag ik dan bij jou
 Gabriella’s Song
 + A Night Like This
Voor de volledigheid ook nog maar een keer het kledingvoorschrift.
Het thema is wit/spijker met een oranje accessoire, waarbij iedereen zelf mag bedenken hoe hij/zij dit toe gaat passen.
Bovenkant: mag met korte mouw.
Onderkant: dames morgen onder rok/jurk blote benen. Heren spijkerbroek of witte broek; geen korte broek.
Schoenkeuze is vrij. Zwarte map.
De heren kunnen eventueel als oranje accessoire de stropdas van de KNVB gebruiken die zij ooit hebben ontvangen en die losjes gedragen kan worden. Wanneer je deze stropdas nog niet hebt, kun je deze a.s. donderdag in de pauze bij Mirjam Schütz ophalen.
Gekke dingen zoals petjes, grote oranje zonnebrillen etc. zijn niet geschikt voor deze gelegenheid.
Iedereen wordt zaterdag om uiterlijk 11.15 uur verwacht bij de Briljant Optiek voor.

Afwezigheidsregistratie
Afwezigheid bij repetities en/of optredens moeten worden doorgegeven aan Ria Raven. Ria wil eventuele afmeldingen bij voorkeur via WhatsApp of email ontvangen (riaraven@outlook.com). Alleen in noodgevallen via haar mobiel 06-18 41 01 42.

Zaterdag 17 juni – 11.30-12.45 uur – Optreden braderie (de Meenthof – Kortenhoef)
Donderdag 20 juli – laatste repetitie voor de zomervakantie / afsluitende borrel
Donderdag 31 augustus – eerste repetitie na de zomervakantie
Zaterdag 11 november – ochtend – generale repetitie City orkest (MCO – Hilversum)